BSO De haaien 2

BSO in Den Haag "de Haaien”

BSO De haaien 3

BSO in Den Haag "de Haaien”

BSO De haaien 4
BSO De haaien 5
BSO De haaien 6

Een BSO in Den Haag gezocht? Maak kennis met Road2School, Locatie Kootwijk! Wij zijn een voorschoolse en naschoolse opvang die wat extra’s biedt. Van sociaal emotionele ontwikkeling tot zelfredzaamheid, een beloningssysteem, actieve activiteiten en huiswerkbegeleiding. Bij onze buitenschoolse opvang in Den Haag staat het kind altijd centraal en leert uw kind ook omgaan en spelen met andere kinderen. Daarbij worden de emoties van de kinderen besproken en geleerd om hiermee om te gaan.

Naast dat wij na schooltijd opvang aanbieden zijn kinderen bij ons ook welkom tijdens schoolvakanties en marge- of studiedagen. In de vakanties hebben wij een leuk programma voor de kinderen opgesteld dat bestaat uit leuke activiteiten en uitstapjes. Het afnemen van alleen vakantieopvang behoort ook tot de mogelijkheden.

Het doel

Het doel van ons team, dat bestaat uit geschoolde pedagogische medewerkers? Ervoor zorgen dat uw kind na schooltijd een leuk middag heeft, waarbij ze spelenderwijs ook nog nieuwe vaardigheden leren. Bij ons hoeft uw kind zich zeker niet te vervelen, allesbehalve zelfs. Schrijf uw kind(eren) in bij onze buitenschoolse opvang of neem contact op voor meer informatie. We vertellen tijdens een rondleiding graag meer over de mogelijkheden.

Welkom bij

Sociaal emotionele ontwikkeling en zelfredzaamheid

Onze BSO-groep op onze locatie aan de Kootwijkstraat in Den Haag heeft de naam De Haaien. Op de groep wordt er veel aandacht besteed aan de sociaal emotionele ontwikkeling. Juist de ontwikkeling na schooltijd is heel belangrijk. Zo leren kinderen bij buitenschoolse opvang De Haaien met elkaar omgaan, leren ze overleggen over waarmee gespeeld wordt en leren ze hoe ze samen spelen. Bovendien focussen wij ons op de zelfredzaamheid van kinderen. De kinderen maken zelf hun cracker of boterham klaar, dekken zelf de tafel en ruimen de tafel na het eten ook helemaal zelf weer af.

BSO De haaien 7

Beloningsysteem

BSO De haaien 8

De buitenschoolse opvang werkt met een beloningssysteem. Hoe werkt dit? Wanneer uw kind voor het eerst bij onze BSO aan de Kootwijkstraat komt spelen, zal het kind ontdekken dat zijn/haar naam ook op het beloningsbord hangt. Uw kind kan op de dagen dat hij/zij aanwezig is een Smiley verdienen. Deze kunnen de kunnen de kinderen verdienen door gezellig aanwezig te zijn op de groep, respectvol om te gaan met elkaar en te luisteren naar de begeleiding. Als het uw kind voldoende Smileys verdiend heeft staat hier een kleine beloning tegenover. Dit kan in de vorm van een cadeautje zijn of een leuke activiteit op de groep.

BSO De haaien 9

Verschillende actieve activiteiten

BSO De haaien 8

Buitenschoolse opvang Road2School wil zich naast de sociaal emotionele ontwikkeling richten op bewegen. Dit wordt gedaan door dagelijks verschillende activiteiten aan te bieden die een beroep doen op de motorische vaardigheden van de kinderen. Bij deze activiteiten kunt u onder andere denken aan beweegspellen, natuuractiviteiten, muziek, dans, toneel/expressie en verschillende sporten. Doordat de BSO aan de Kootwijkstraat beschikt over een mooi buitenplein hebben de kinderen voldoende ruimte om actieve activiteiten te doen. Naast een mooi plein, zijn er in de buurt ook voldoende speelpleinen te vinden waar de kinderen kunnen spelen.

Dagprogramma

BSO De haaien 8

Road2school BSO is een naschoolse opvang met wat extra’s. Bij Road2School staat het kind centraal en hoeft zich na schooltijd zeker niet te vervelen. De meeste kinderen worden op hun school opgehaald en naar de groep gebracht. Een aantal kinderen worden door een taxi of leerling vervoer gebracht. Wanneer de meeste kinderen binnen zijn, start het programma.

Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
  • 15.30 Aankomst
  • 15.30 Snack